Ha húsvét, akkor természetesen tojás, ez pedig egy Ékszermániás számára nem lehet más, mint Fabergé-tojás 🙂 Azaz olyan, többnyire aranyból készült, drágakövekkel kirakott miniatűr mestermű, amelyet a híres Fabergé-ékszerház készített különböző nemesfémekből és drágakövekből, nem ritkán egy-egy herceg, vagy akár az orosz cár megrendelésére…
És ha tojás, akkor húsvéti tojásvadászat!
Londonban az elmúlt években igazán kimaxolták ezt a fogalmat: a Fabergé tavaly egy pazar pop up minikiállítást rendezett a Harrods luxusáruházban, nem akármilyen promócióval: egy embernagyságú tojás 3d-kivetítését az áruház látogatói saját ízlésük szerint dekorálhatták virtuálisan az egész akció ideje alatt; a Harrods törzsvásárlói pedig egy igazán különleges tojásvadászaton vehettek részt: a különböző művészek által készített és designolt tojásokat az áruház különböző pontjain rejtette el az ügyes PR-csapat, a szerencsés megtalálók pedig egy 16 000 angol font értékű gyémánt „Fabergé-hercegnő-medált” nyerhettek.
2014-ben pedig egész London egy gigantikus tojásvadászat színtere volt húsvétkor: A Fabergé-ház abban az évben egy olyan kreatív, ötletes és persze elegáns módon gyűjtött adományokat az Actions for Children, és az Elephant family alapítványoknak, amely annyira sok érdeklődőt megmozgatott, hogy az adománygyűjtés mellett hip-hop összejött egy Guinness-világrekord is! A Világ Legnagyobb Tojásvadászatának keretében ugyanis 210 darab, kortárs művészek, építészek, szobrászok és ékszertervezők által alkotott designer-tojást rejtettek el London egy-egy pontján, amelyet ha valaki megtalált, a mellette található okostelefon-kódot kellett a Facebook-profiljára feltölteni, így pontosan követhető lett, hogy ki hány tojást is vadászott össze.
A legszerencsésebb tojásvadász egy csodálatos, gyémántokkal és drágakövekkel díszített tojást végleg haza is vihetett (ugyanis az összes játékosból random sorsolták ki a nyertest)… Az ötlet zseniális, a márkaépítő hatás szintén, hiszen a kampány után aligha maradt olyan londoni, aki a Fabergé szó hallatán azonnal rá ne vágja: tojás. A szupergyorsan összejött világrekord pedig természetesen olyan bomba sztori, hogy a világon szinte mindenhol hírt adtak róla, nem kis “ingyenreklámot” csapva így az ékszerháznak, akik egyébként a Londonban 2014-ben nyíló Fabergé-üzletet szerették volna reklámozni a kampány segítségével. Összefogás, zseniális kezdő ötlet és tökéletes megvalósítás, mindez jótékonykodással és egy kis Guinness-rekorddal: bravó Fabergé!
Kíváncsian várom, idén mivel rukkol majd elő a patinás ékszerház 🙂
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: